11.02.17

Beauty triky s kokosovým olejom

Kokosový orech ako taký, netreba zvlášť predstavovať. Hoci toto hnedé chlpaté čudo s tvrdou škrupinou a sladkým vnútrom v našich končinách nevypestujeme, poznáme jeho chuť, predovšetkým zo zákuskov a cukroviniek. Určite ste už ochutnali kokosovú dužinu, kokosovú vodu, či kokosové mlieko. Vyskúšali ste aj kokosový olej? Poznáte všetky možnosti a využitie, ktoré tento všeliek ponúka? Čo je na ňom také super? Poďme si spoločne predstaviť pár z možností jeho využitia!
Určite veľmi dobre viete, že kokosový olej/tuk,je jeden z najvšestrannejších a najuniverzálnejších vecí. Je vynikajúcim pomocníkom v kuchyni, pomáha nám pri skrášľovaní a udržiavaní nášho tela a organizmu,  blahodarne pôsobí na trávenie ľudského organizmu, je skvelý kondicionér na vlasy, dokonalo odličuje, nahrádza penu na holenie, pôsobí ako hydratačný krém, dokáže vybieliť naše zuby, chráni pred slnečným žiarením, no najmä ho môžeme konzumovať bez výčitiek a je dobré, ak sa používa napr.ako náhrada masla a slnečnicového oleja, pretože nemá tendenciu ukladať sa v tele, takže sa nemusíte báť ani gramu navyše! :)

Kokosový olej slúži ako:
1. maska na vlasy -kokosový olej má blahodarné účinky na suché vlasy "bez života". Dokonale hydratuje vlasy od korienkov až po končeky. Ak to však chceme dosiahnúť, musíme si ho správne aplikovať. Najlepšie je naniesť si ho na vlasy pred ich umytím. Aplikujte krúživými pohybmi ku korienkom vlasov a pomaly prechádzajte po celej dĺžke vlasov až ku ich končekom. Na tých si dajte taktiež záležať, zvlášť, ak sú rozštiepené. Kokosový olej nechajte na vlasoch pôsobiť čo najdlhšie (pokojne aj cez noc). Po dôkladnom umytí budú vlasy ako nové! :) Lesklé, pružné a silné. 
zdroj:wellandgood
2. odličovač -určite sa aj vo vašich kozmetických kufríkoch nachádza kvalitná a trvácna dekoratívna kozmetika. To však občas môže byť aj na škodu. Napríklad pri odličovaní. Mávala som problém najmä s vodeodolnými maskarami a očnými linkami.Niektoré odličovače dráždili moju pokožku, a tak som vyskúšala, ako inak, kokosový olej. Inšpirovali ma samozrejme youtubové videá, na ktorých to fungovalo. Vyskúšala som to aj ja a s výsledkom som viac ako spokojná! Moje odličovanie nikdy nebolo príjemnejšie. :)
3. hydratačná masť na ruky a tvár-tento spôsob využitia je vítaný najmä v zime, keď naše ruky trpia následkom mrazov a nie sme prílišnými fanúšikmi rukavíc. Ruky sú suché a popraskané. Chýba im hydratácia, ktorú možno docieliť práve použitím kokosového oleja.
4. peeling- V zime trpia nie len ruky a vlasy, ale taktiež pery. Častým olizovaním si ich zvlhčujeme stále viac a viac a dávame tak zime a mrazu väčšiu príležitosť uškodiť im. Pery sú následne suché a šúpu sa. Chcelo by to peeling. Čo tak kokosový olej? Výborne! :D Pridáme k nemu hnedý cukor, poprípade olivový olej a jemne prstami masírujeme krúživými pohybmi celé pery. Najlepšie na tom je to, že to potom stačí len olízať!:) Druhou variantou je peeling na tvár. Zmiešaním kokosového oleja a mletej kávy, ktorá má taktiež skvelé účinky pre pleť. Spojenie dvoch prírodných účinných zázrakov vám spoločne s pravidelným užívaním zaručí krásnu pleť.
5. balzam na pery-kokosový olej si pokojne môžte z väčšej sklenenej nádoby dať do menšej, ktorá sa poprípade zmestí aj do vrecka bundy alebo kabelky. :) Olej dodá perám výrazný lesk a opäť-hydratuje!
zdroj: huffingtonpost
6. alternatívna zubná pasta s bieliacim účinkom-pravidelným užívaním oleja môžeme docieliť viditeľné vybielenie zubov. Pokojne si ním môžte aj vyplachovať ústa, keďže pôsobí dezinfekčne aj v celej ústnej dutine. Pre viditeľnejšie bielenie zubov je vhodné zmiešať si kokosový olej s jedlou sódou bikarbónou. Avšak pozor! Vyhnite sa častému používaniu sódy, ktorá by mohla zničiť vašu zubnú sklovinu. Ideálne je praktizovať to max. 3x do mesiaca. (jednoducho, čo najmenej)  
zdroj: momentsarefleeting
7. krém na akné-Ak trpíte akné, stačí si večer pred spaním na dôkladne umytú tvár vmasírovať tenkú vrstvu kokosového oleja. Po čase sa určite dostaví výsledok.
8. pena na holenie -Dosť často sa mi stávalo, že som doma nemala poruke penu na holenie. A čo teraz? Opäť inšpirácia videom. Navlhčila som si nohy vodou  následne natrela olejom, ktorý spôsobil, že sa ostrie žiletky po nohách posúva ľahšie, a taktiež (aspoň v mojom prípade) predchádzame tzv. červeným bodkám a nepríjemným jazvičkám po holení.  
zdroj : thechrisellefactor
9. deodorant-neviem, či máte vedomosť, no v deodorantoch a antiperspirantoch sa nachádzajú veľmi škodlivé látky pre náš organizmus. Jednou z nich je hliník (Al), ktorý sa vstrebáva do mozgu a odstupom času môže spôsobiť demenciu. Preto je dobre využiť iné, priateľnejšie alternatívy. 
Tip pre vás: zmiešajte 15 ml škrobu, 15 ml jedlej sódy bikarbóny, cca 10 ml kokosového oleja a pridajte nedráždivý esenciálny olej s príjemnou vôňou. Ta dá, deodorant je na svete!
zdroj: khoobsurati
10. krém na spevnenie nechtov-Nechty sú ďalšou chúlostivou záležitosťou každej mladej dámy.Dosť často sa nám stáva, že častým lakovaním a odlakovaním sa stane to, že nechty sú slabé, štiepia sa a lámu. Ako prevenciu opäť skúste využiť blahodarné účinky, ktoré ponúka olej z kokosu. Pravidelne si ním natierajte nechty a nechajte pár minút pôsobiť. Nechty budú viditelnejšie zdravšie.
                                                    
11. dezinfekcia-Kokosový olej sa dá použiť aj ako dezinfekcia predmetov v domácnosti. Oceníte ho predovšetkým v kúpeľni a v kuchyni. Vydenzifikujete s ním napríklad- zubné kefky, kozmetické štetce, umývadlo, sprchový kút, alebo aj dosku na krájanie mäsa a zeleniny.

Toľko moje osobné skúsenosti s účinkami tohto prírodného zázraku. :) Ako sa na tom vy? Má u vás tento všeliek svoje miesto, alebo ho vôbec nepreferujete? Ak poznáte ďalšie zaujímavé nápady a triky, určite ich sem napíšte. Potešíte ma. Hádam ste si našli niečo nové a teším sa na vás v ďalšom príspevku!

11 komentářů:

  1. Fíha nenapadlo by mi, že je tolko využití ja ho používam ako holiacu penu a aj na varenie a občas si ho pridám do pletovej masky. Dávam si tento post do záložiek
    www.veraparadis.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ma naozaj teší! :) Istotne je ešte mnoho ďalších tipov a trikov, ktoré som nespomenula, určite sa obhliadni po videách na youtube. :) Možno tak narazíš na nejaký "zlepšovák" :)

      Vymazat
  2. ja som začala používať kokosový olej práve na zuby :) tak som zvedavá či tam bude nejaký účinok :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veronika, vďaka za Tvoju reakciu. :) Kedy si s tým začala? Myslíš, že už je vidieť aspoň málo badateľný rozdiel? Skús potom aj tú jedlú sódu, no hlavne to s ňou neprehnať. Max. 3x do mesiaca. :)

      Vymazat
  3. Ja ho pouuzivam hlavne ako masku na vlasy, balzam na pery a samozrejme ho aj jem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super Alex, ja súhlasím s Tebou, kokosový olej je skvelou maskou na vlasy. Cítiš, že Tvojim vlasom pomáha? Inak, mám pre Teba taký tip, že kľudne do tej "masky" pridaj aj kúsok vonného oleja. Ja som to vyskúšala a vlasy sú nie len zdravé, ale aj voňavé. :) A je skvelé, že tento olej aj konzumuješ, robíš veľkú službu svojmu organizmu. :)

      Vymazat
  4. Já jsem si kokosový olej nedávno znovu koupila a jsem moc ráda, že jsem se k tomu konečně zase dokopala :D Vůbec jsem nevěděla, že by se dal použít i jako deodorant, díky za tip :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Som rada aj ja, že si si k nemu našla opäť cestu. :D :) Najlepší je za studena lisovaný. Je síce o niečo drahší od ostatných, ale oplatí sa investovať. Áno, dá sa použiť aj ako úplne neškodný, no zato účinný deodorant. Mám to odskúšané. :) Naozaj treba čo najmenej využívať deodoranty z obchodov. Kokosový olej je dokonalou alternatívou :)

      Vymazat
  5. Skvělý článek. Kokosový olej miluji a taky ho používám skoro na všechno. Jediné, kde ho nedávám je jídlo. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďakujem Ti veľmi pekne! :) Som rada, že patríš do klubu milovníkov tohto produktu. :D :) Je naozaj všestranný! A nepoužívaš ho ani na vyprážanie? Určite to skús. Tento tuk sa neudržiava v organizme a tak si pokojne môžeš maškrtiť aj neskoro v noci. :D :)

      Vymazat
  6. Kokosový olej používám hlavně na vlasy a jako masku na pleť :) už mám asi třetí dózičku a nemohu si ho vynachválit :)

    eLblog

    OdpovědětVymazat