08.01.17

Dievča vo vlaku

Obsah: Hlavná postava Rachel je alkoholička, ktorá kvôli alkoholu stratila manžela aj prácu. Každý deň cestuje tú istú trasu vlakom do New Yorku. Pohľadom z okna každý deň vída svoj bývalý dom, kde si nasťahoval jej bývalý manžel svoju milenku, s ktorou má dieťa a vidí aj ďalší dom, kde žije mladý pár, ktorý Rachel pokladá za nesmierne šťastný. Ona sama nemá prácu a býva v malom byte u svojej priateľky, vedie nudný život, ktorý každý deň napĺňa aj pitím veľkého množstva alkoholu, keď však po ceste vlakom zbadá niečo nezvyčajné, jej život sa obráti na ruby.
Hrajú: Emily Blunt, Haley Bennett, Rebecca Ferguson, Justin Theroux, Luke Evans

Knižná predloha od spisovateľky Pauly Hawkins zožala vo svete obrovský úspech, a preto sa od filmu očakávalo veľa. Sama som ju čítala a, popravde, neviem posúdiť či sa mi viac páčil film alebo kniha, keďže obe boli skvelé.
V hlavnej úlohe tohto psychologického trileru sa objavila Emily Blunt, ktorú pokladám za jednu z najlepších herečiek tejto doby. Stvárniť rolu alkoholičky, ktorá stratila zmysel života je naozaj ťažké avšak ona to zvládla perfektne až tak, že by som povedala, že musela byť počas natáčania sama opitá.
Ďalšou viditeľnou postavou bol Justin Theroux, ktorý svoju rolu stvárnil tiež perfektne. Myslím si, že takéto typy mužov je všeobecne ťažké stvárniť, ak to sám herec nemá v povahe, ale viac prezrádzať nebudem...
Dej film je pomerne jednoduchý, narúšajú ho len občasné návraty do minulosti pred udalosťami, ktoré sa stali, tie však súvisia s prítomnosťou filmu. V popredí sú tri ženské postavy - Rachel, Anna a Megan, ktorých príbeh sa dozvedáme postupom filmu. Rozvíjanie ďalších dvoch postáv pori Rachel nie je náhodné. Cesty všetkých postáv sa skrížia.
Preto trochu ťažšie sa orientovať vo filme. Treba dávať veľký pozor a orientovať sa v menách hlavných postáv, aby divákovi nič neuniklo. Rovnako komplikované je orientovanie sa v prelínaní prítomnosti s minulosťou, čo by som považovala za mínus pre tých, čo nečítali knihu. Film som pozerala s mamou a často som jej to musela niečo vysvetľovať. Ako keby tvorcovia čakali, že každý, kto si pozrie film čítal aj knih. Ale to je malé mínus, keďže pre mnímavých ľudí to nie je problém. Film hodnotím až na pár detailov maximálne pozitívne a odporúčam si ho pozrieť s trošku väčšou trpezlivosťou a sústredením sa na dej.

5 komentářů:

  1. Knihu som nečítala a dokonca som ešte nevidela ani film. Ale aj kniha aj film vyzerajú zaujímavo :)

    OdpovědětVymazat
  2. čítala som knihu, tá bola skvelá :) určite si pozriem aj film :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  3. kniha byla skvela a i film! miluji thrillery:))

    PS: Zvu te na svoji giveaway na svem blogu o "Killin' it" tricko a brzy bude koncit! Budu rada kdyz se pripojis ZDE :)

    Bridge of Memories

    OdpovědětVymazat
  4. Jednoznačně top knížka 2016 :) Přečetla jsem ji asi za 3 dny :) Film jsem ještě nestihla...
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  5. ďakujem za pripomenutie...celkom som zabudla, že sa chystám pozerať tento film :D. Knihu som čítala a naozaj ma zaujala, bola kruto realistická... Hoci keby som si dopredu uvedomovala, že siaham po knihe, kde je hlavná hrdinka alkoholička najhrubšieho zrna, tak si to asi rozmyslím...ale takto som sa do toho pustila bez predsudkov a zážitok bol silný!

    OdpovědětVymazat